RSS

What I did today :)

07 Apr

Woke up.

Thought, hmm, I need to do some work.

Decided to turn on the eee first to check email etc in bed.

La, la, la. Read the paper, checked email, wandered around on bgg. Then decided to do what I usually do on Mondays – check the Qantas website and sob that airfares to Germany are around the $2700 mark during June-July.

HOLY CRAP!!!

$1409 RETURN!!!

gmail and gtalk Fraser. Possibly before he was even at work. Wait impatiently for him to respond.

Three options. Let’s go through them and eliminate some. OK, let’s eliminate one and change one. We now have dates we will be in Europe

Run to bathroom, shower, dress. Makeup? Nah, no time.

Me, on gtalk: Fraser, this is your last chance to change anything

Fraser, on gtalk: Go for it.

Drive to shopping centre. OMG my travel agent has a client with him. Make appointment to see him in 20 minutes, run to kmart to pick up easter egg for niece.

Back to travel agent. He’s free.

OMGOMGOMG.

Our preferred dates are booked out. Wotthehell, we’ll go a bit earlier.

Travel insurance? You beaut. No problems there either. 

OMGOMGOMG.

We are booked. I must pay today. $6200 for 4 return airfares to Europe. Expected price was over $9800. Holy frijole that’s a cheap plane ride.

And so, ’twas done. 

We leave Australia in late June, and Fraser will join us in late July. We return at the end of November, leaving time for a trans-atlantic hop to BGGcon if we decide the kids are up for it. Or if Fraser decides to go on his own.

The Bigster might even, if she is very lucky, get to see a German christmas market.

I am so excited. Also, a little bit terrified. But only a little bit, because that won’t really kick in until a week before I FLY TO THE OTHER SIDE OF THE WORLD WITH MY KIDS. omg.

Now, apartment hunting. And trying to rent out our house. Or find a home exchange, or something. And thinking about travel. And school, and all that stuff.

And telling work, of course. Yikes.

 

Oh yeah – my day. Then I had a filling. This afternoon, I have a pap smear and an icky painful gynae thing. From the sublime to the ridiculous, here I go again.

Advertisements
 
3 Comments

Posted by on April 7, 2009 in be happy, family, grand plans, travel

 

3 responses to “What I did today :)

  1. Fenchurch

    April 7, 2009 at 4:22 pm

    EEEEeeee!!! That is so exciting!!!

     
  2. RacingHippo

    April 7, 2009 at 10:42 pm

    😀 😀 😀

     
  3. Klaus

    April 9, 2009 at 7:01 am

    Note to Self:

    Improve German Border Patrols 😉

    If you happen to be around Munich during your vacation just drop by…

    Cheers

    Klaus

     

Obsess about something

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: